Voorwaarden Energiescanner

Uitvoering:

De keuringen zullen te allen tijde uitgevoerd worden door erkende keuringsorganismen, erkende certificateurs en/of erkende technici.

Annulatie:

Gelieve onze dienst planning te contacteren indien u de afspraak niet kan nakomen op het nummer 0487/997878.
Voor iedere wijziging of annulatie binnen 24 uur vóór de afspraak of ter plaatse zijn wij genoodzaakt een administratieve kost aan te rekenen van 85 euro (inclusief
BTW).

Klachten zijn uitsluitend rechtsgeldig binnen de 8 dagen na factuurdatum én per aangetekend schrijven.

Voor elke vervallen factuur of vervallen saldo mag, vanaf de vervaldatum en dit van rechtswege en zonder ingebrekestelling, een intrest worden aangerekend van 5 % per maand. Ten andere, indien de vervallen sommen de dertig dagen overschrijden, mag de voormelde vordering, van rechtswege en zonder ingebrekestelling, worden verhoogd, enerzijds met een boetebeding van 15 % (minimum van 125,00 Euro) en anderzijds met de eventuele gerechtskosten.
In geval van betwisting is de Gentse rechtbank of de Vrederechter van Gent bevoegd deze te beoordelen.

Voorwaarden Energiescanner (onderdeel van Trade & Transport BV) BE 0899.300.955

Artikel 1 (Betaling)

De betaling gebeurt contant bij levering van de dienst op het hoofdkantoor van het bedrijf, behalve:
afwijkende bepaling op de bestelbon of het contract. Te late betalingen dragen vol recht en zonder
ingebrekestelling een interest van 10 %, alsook een forfaitaire schadevergoeding van 10 % van het
gefactureerde bedrag (met een minimum van 125 Euro) als boetebeding.

Annulatie:

Gelieve onze dienst planning te contacteren indien u de afspraak niet kan nakomen.
Voor iedere wijziging of annulatie binnen 24 uur vóór de afspraak of ter plaatse zijn
wij genoodzaakt een administratieve kost aan te rekenen van 85 euro (inclusief BTW).

Zonder betaling van de factuur mogen de gegevens van de ontvangen keuringen niet gebruikt worden.
Deze regelgeving zal ook gelden voor derden die gebruik wensen te maken van de gegevens van
uitgevoerde keuringen door Energiescanner. Deze derden zullen voorafgaandelijk een schriftelijk
akkoord moeten vragen aan Energiescanner.

Artikel 2 (Bestelling)

Elke bestelling impliceert de onvoorwaardelijke aanvaarding van onze voorwaarden door de klant.

Artikel 3 (Geschil)

Bij een geschil is de kantonrechter van de vrederechtbank of de rechtbanken van het arrondissement GENT bevoegd.

Artikel 4 (Vertrouwelijkheid)

Energiescanner maakt geen klantinformatie openbaar. Indien dit om verschillende redenen niet het geval zou zijn, zou Energiescanner de klant vooraf op de
hoogte brengen van de informatie die hij voornemens is openbaar te maken. Wanneer Energiescanner wettelijk verplicht is om vertrouwelijke informatie te verspreiden of wanneer: geautoriseerd door contractuele verbintenissen, wordt de klant of de betrokken persoon op de hoogte gebracht van de informatie openbaar gemaakt, tenzij bij wet verboden.
Klantinformatie verkregen uit andere bronnen dan de klant (bijv. klager, autoriteiten) worden vertrouwelijk behandeld.

Artikel 5 (Onpartijdigheid)

Energiescanner is onafhankelijk van de klanten voor wie zij controles uitvoert. Energiescanner identificeert voortdurend de risico’s die haar onpartijdigheid kunnen ondermijnen, dat wil zeggen telkens een gebeurtenis die gevolgen zou kunnen hebben voor de onpartijdigheid van Energiescanner of haar persoonlijk gebeurt. Deze identificatie omvat risico’s die voortvloeien uit haar activiteiten of relaties, of de relaties van personeel. Het formulier “RISICO’S VOOR ONPARTIJDIGHEID” identificeert de risico’s en hoe ze worden geëlimineerd of geminimaliseerd. Elke vaststelling van een risico van gebrek aan
onpartijdigheid wordt beoordeeld door het Directiecomité en, indien nodig, het formulier “RISICO VOOR ONPARTIJDIGHEID” is bijgewerkt. De ethische code die is opgenomen in de functiebeschrijving die door het personeel is ondertekend, vereist dat elk risico op: gebrek aan
onpartijdigheid en/of pogingen om het personeel van Energiescanner op ongepaste wijze te beïnvloeden uitgesteld en zal worden gemeld aan de DC (of aan een lid van de DC).

Artikel 6 (Klacht/Beroep)

Energiescanner is verantwoordelijk voor alle beslissingen op alle niveaus van het verwerkingsproces, klachten en beroepen. Analyses en beslissingen met betrekking tot beroepen geven geen aanleiding tot discriminerende maatregelen. Onderstaand proces documenteert de registratie, analyse en verwerking
van klachten en beroepen. De klacht moet het nummer van de betreffende melding, het adres van de controle, de volledige contactgegevens van de persoon die de klacht indient, evenals de redenen daarvoor.
De klachten worden getranscribeerd op het formulier “Verzoek tot verbetering dat naar de DC wordt gestuurd (de klacht) geschreven is bij het formulier gevoegd).
Na ontvangst van een klacht bevestigt het Directiecomité (DC) van Energiescanner of de klacht verband houdt met inspectiewerkzaamheden waarvoor hij verantwoordelijk is en behandelt zo ja de klacht.
Als de klacht niet wordt gevolgd door actie, wordt de reden gedocumenteerd en gevalideerd door de DC op het formulier “Verzoek om verbetering”.
Energiescanner is verantwoordelijk voor het verzamelen en verifiëren van alle benodigde informatie gebruikt om klachten of beroepen te valideren. De DC garandeert dat alle passende maatregelen zullen worden genomen.
Energiescanner bevestigt de ontvangst van de klacht of het beroep en bezorgt de klager
voortgangsrapporten en de resultaten. De beslissing die aan de klager moet worden betekend, wordt genomen, of onderzocht en goedgekeurd
door een of meer leden van het directiecomité niet betrokken zijn geweest bij de inspectiewerkzaamheden die aanleiding gaven tot de klacht of het beroep.
Alle informatie met betrekking tot de behandeling van een klacht of een beroep wordt gedocumenteerd op het formulier “Verzoek om verbetering”.
Energiescanner brengt de klager naar behoren op de hoogte van het einde van de klacht- of beroepsprocedure.
Correspondentie (zoals klantenbrief / e-mail, klantreactiebrief / e-mail of andere post) is: gearchiveerd
door de DC met het formulier “Verzoek tot verbetering”.
Tijdens periodieke evaluaties van het managementsysteem door het directiecomité, een overzicht van
klachten en beroepen worden ingediend door de DC.

MAIL ONS

OPENINGSUREN

24u/24u – 7 dagen op 7

ONMIDDELLIJK CONTACT

OPENINGSUREN

24u/24u – 7 dagen op 7

WHATSAPP

OPENINGSUREN

24u/24u – 7 dagen op 7